Meghívott előadók
Bágyi Balázs, Szabó Gábor- és Gramofon-díjas jazz-dob előadóművész, zeneszerző, Artisjus-díjas zenepedagógus, a Magyar Jazz Szövetség korábbi elnöke. 1998-ban kitüntetéses diplomát szerzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Jazz Tanszékén Budapesten, mára a hazai, illetve a nemzetközi jazz-élet elismert és sűrűn foglalkoztatott művésze. Az európai színtér mellett az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában is egyforma gyakorisággal valósít meg sikeres turnékat, illetve vesz rész multikulturális együttműködésekben.
Nemzetközi karrerjében döntő áttörést jelentett és hozzá köthető, az amerikai-magyar vegyes összetételű, Eastern Boundary Quartet 2007-es életre hívása. Az együttes többek között a Kárpát-medencei népzenei kincsből táplálkozó, az amerikai avantgarde jazzt bartóki hatásokkal ötvöző, sajátos, kortárs improvizatív zenei világot képvisel. Számos tengeren túli és európai turné, illetve külföldi lemezmegjelenés fémjelzi munkájukat. Európai útjaik alkalmával legtöbbet Németországban koncerteznek, ahol a legjelentősebb jazzklubokban (Jazz Studio Nürnberg,
Jazz Club Bamberg) játszanak. Sikeres, több államra (New York, Vermont, Maryland, Maine, Virginia, Tennessee, North Carolina) kiterjedő USA turnén vettek részt 2014-ben és 2018-ban.
Bágyi Balázs az Eastern Boundary Quartet tagjai mellett több amerikai és egyéb nemzetiségű neves muzsikussal is kapcsolatban áll, úgymint Chuck Israels, Eric Essix, Jamey Aebersold, Eddie Gomez, Dave Liebmann, Li Xiaochuan.
A saját neve alatt működő és saját zenéit megszólaltató Bágyi Balázs New Quartet a mai magyar jazz egyik legsikeresebb formációja.
Professzionális előadói karrierje mellett a Nemzeti Kulturális Alap Hangfoglaló Programjának mentora, illetve az Emberi Erőforrások Minisztériuma által működtetett Lakatos Ablakos Dezső jazz-előadóművészeti ösztöndíj kuratóriumának is tagja.
Előadásának címe: „Mit üzen a Balkán? – páratlan metrumok alkalmazása a világzenében.”
Evetovics Gorán (Goran Evetović) az utóbbi 10 évben Szerbia kiemelkedő zenei produkcióiban dobol. Az Újvidéki Big Band állandó dobosa és együttműködik számos ismert szerb előadóval is.
Az előadóművészeti karrier mellett Gorán a szabadkai zeneiskolában ütős hangszereket és jazz dobot tanít. A 20 éves tanári karrier eredményeként négy dobosoknak-ütősöknek szóló könyvet jelentetett meg.
Előadásának címe: „Kreatív gyakorlás – használható tudás”
Köte Zoltán ütőhangszeres művész, tanár, az évenként megrendezett, nagy népszerűségnek örvendő Rudimentál Dobtábor megálmodója és szervezője. Szerzője a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar ütőhangszer tanításmódszertani tankönyvének.
Az Egressy Béni Református Művészeti Szakgimnázium ütőhangszeres tanára.
Előadásának címe: „A rudimentek alkalmazása az alapfokú oktatásban”
A kritikusok által a szakma egyik legegyedibb és legkifejezőbb marimba- és ütőhangszeres művészeként emlegetett Nebojsa Jovan Zivkovic az elmúlt két évtizedben nagy hatással volt a nemzetközi ütőhangszeres szcénára – mesteri zeneszerzőként és virtuóz előadóként egyaránt.
Zivkovic ma a világ egyik legtöbbet előadott ütős zeneszerzője. Marimbára és ütőhangszerekre írt művei új előadói mércét állítottak fel, magával ragadó és lendületes előadásai marimbások generációira vannak hatással. Zivkovic számos szerzeménye (például: Ilijas, Ultimatum, Trio per uno) világszerte standard lett a kortárs ütőhangszeres repertoárban.
Zivkovic a Bécsi Zene- és Művészeti Egyetem, valamint a szerbiai Újvidéki Egyetem professzora.
Nebojsa Jovan Zivkovic a SchlagKraft dallamhangszeres ütőket személyesen mutatja be a III. DUSZK-on, a hangszerkiállítás és vásár alkalmával.
T.-Potzner Veronika, a debreceni származású ütőhangszer művész egész fiatal korban – alig 2 évesen – találkozott a színházzal és a zenével. Ez az élmény ösztönözte őt arra, hogy zeneművészeti tanulmányait a Debreceni Zenedében mihamarabb megkezdje. Bár ekkor még a zongora tanszak egyik növendéke volt, az ütőhangszerek iránt egyre növekvő érdeklődésének megálljt nem parancsolva 13 évesen tanszakot váltott. Gimnáziumi tanulmányait a Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakgimnáziumban végezte, mellyel párhuzamosan jazz zongorázni is tanult. Ezt követően Veronika felvételt nyert a Zürich-i Művészeti Egyetemre, ahol Klaus Schwärzler, Benjamin Forster, Raphael Christen, Rainer Seegers és Martin Grubinger professzoroktól tanulhatta el a szakma rejtelmeit.
Tanulmányai során számos országos és nemzetközi versenyen próbálta meg tudását és ért el sikereket. 2016 februárjában a XII. Országos Ütőhangszeres Versenyen kategóriájának győztese és a zsűri különdíjazottja lett. Részt vett a svájci Prix Walo Tehetségkutató Műsor fináléjában, a Swiss Percussion Competition nevet viselő versenyen egymást követő években különböző kategóriákban díjazott lett, valamint 2019-ben a Rahn Kulturfonds tehetségkutató versenyen a bizottság által kiválasztott szponzorált művészek sorába léphetett. 2020 decemberében a Svájcban utoljára megrendezett Migros Kulturprozent versenyén szintén a díjazottak közé válogatták, mellyel három évig tartó szponzori támogatást nyert. Veronika pályafutása során neves művészekkel, karmesterekkel dolgozhatott együtt különféle projektek és mesterkurzusok keretén belül, mint például Pius Cheung, Theodor Milkov, Svet Stoyanov, Wolfram Winkel, Mark Ford, Gordon Stout, Keiko Abe és sokan mások. Fellépett már Svájcon és Magyarországon kívül Ausztriában, Németországban, Olaszországban és Szlovákiában. Jelenleg a Resonare Percussion Duo, valamint a ConnecTrio kamarazenei egyesületek tagjaként tevékenykedik és Budapesten tanít.
Megfordul olyan Zenekarokban mint a MÁV Szimfonikus Zenekar vagy a Magyar Állami Operaház zenekara, de mesterkurzusokat is tart az ország különböző pontjain.
Előadásának címe: „Infinite Precision – Technikai gyakorlatok szerepe a zenészek mindennapjaiban”
Váray László a Győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának nyugalmazott docense, 1944. május 5-én született. „Művésze, kutatója az ütőhangszereknek, és legendás hírű, nagyszerű tanár. Tökéletes szakértelem, jó pedagógiai érzék, humánum jellemzi pedagógiai munkásságát. Nagyszerű generációkat nevelt fel; a magyar zenekarok és ütős együttesek tele vannak volt növendékeivel. Főiskolai munkája mellett rendkívüli eredményes pedagógiai munkát végzett a Richter János Szakközépiskolában, és a Pannonhalmi Főapátság Bencés Gimnáziumában is. Váray László munkássága rendkívül sokoldalú. A világon tartalmi bőségben egyedülálló ütőhangszer-szótárt írt, zenét szerzett a Markó Iván vezette Győri Balett részére, amellyel a világot járták. Rajongója a magyar népi kultúrának; népdalokat gyűjtött, ennek eredménye a „Baksa Veron vetett ágya” c. népzenei monográfia. Váray Tanár Úr kutat, ír, de mindenek felett tanít. Tanít, kiváló érzékkel, mérhetetlen tudással és emberséggel. Nagyszerű életmű van mögötte […].” (Medvecky Ádám laudációja a MMA tagozati különdíjára; https://www.parlando.hu/2021/2021-6/MMA-ZENEPEDAGOGUS.pdf)
Előadásának címe: „Minden tárgy hangszer, és minden ember zeneszerző – John Cage művészete”
Weisz Nándor 2000-ben szerzett diplomát a Müncheni Zeneakadémia ütőhangszeres tanszakán, professzorai Prof. Edgar Guggeis és Dr. Prof. Peter Sadlo voltak. 2000 óta a Nemzeti Filharmonikus Zenekar tagja, valamint a 23. kerületi Galambos János Alapfokú Művészeti Iskola tanára.
Előadóművészi pályája mellett zeneszerzéssel is foglalkozik.
2011-től a világon egyedülálló looper zenekar, az InFusion Trio tagja és zeneszerzője.
Weisz Nándor a III. DUSZK-on workshopot tart majd, melynek témája a zenekari ütőhangszerek játéktechnikája.
A szereplő és műsorváltoztatás jogát fenntartjuk.